Khamis, Januari 10, 2008

Peluang Terbuka Untuk Semua

Selain daripada Ahli Network Gading @ PerigiDuit, ramai yang lain berkunjung ke Blog Gading @ PerigiDuit ini pada setiap hari. Alhamdulilah. Ini menunjukkan ada ‘minat’ untuk berusaha mengubah keadaan kehidupan, khususnya yang melibatkan kewangan.

Namun begitu, tak ramai yang mengambil peluang untuk mendaftar dan mengaktifkan akaun PerigiDuit.

Mengapa? Kerana tidak percaya kepada program ini? Tidak. Jika mereka tidak percaya, mereka tidak akan menjenguk langsung ke blog ini. Yang menjenguk, adalah mereka-mereka yang memang berhasrat ingin mengetahui dan kalau boleh menyertai program ini. Tetapi mengapa tidak mendaftar dan mengaktifkan akaun masing-masing?

Jawapan berdasarkan daripada pengalaman saya: Hendak daftar, hendak aktifkan akaun, tetapi tidak ada duit. Bajet dah habis. Tak mengapa, nanti bila gaji dah keluar, datang semula, daftar dan aktifkan akaun anda.

Saya pernah lalui pengalaman seperti itu beberapa bulan DAHULU. Hendak daftar tapi tak ada duit. Tapi sampai bila baru saya betul-betul ada duit? Gaji cuma cukup makan saja. Belum habis bulan, gaji dah habis. Pinjam koperasi, pinjam bank. Senang seketika. Pendapatan semakin berkurangan kerana membayar balik pinjaman. Jadi bia nak selesai masalah ini?

Oleh itu, saya membuat keputusan ‘melaburkan’ sedikit duit pinjaman untuk menyertai pelbagai program menambah pendapatan. Banyak wang yang hangus kerana program ‘pembohong‘. Program Wang Melambaklah, Wang Ekstralah. Formula itu, Formula ini, mengalahkan Formula1, tapi semuanya penipu! Cuma pelaburan saya dalam PerigiDuit ini saja yang akhirnya memberi pulangan dan berjaya mengumpul semula wang saya yang hangus dan pendapatan berterusan. Setelah menyertai lebih dua bulan lalu, akaun aktif saya dah boleh dapat lebih RM600 dan terus meningkat. Bisnes menjual e-book PerigiDuit, memang boleh buat duit.

Saya pun bermula dengan membayar kepada Top Reseller yang saya tidak kenali. Saya pun bermula bersendirian mencari pembeli e-book. Bila dapat pembeli (downline), mereka pun masih membayar kepada Top Reseller dan bukan kepada saya. Begitulah saya terus berusaha bersendirian mendapatkan seberapa banyak pembeli hinggalah akhirnya saya berada di tahap Top Reseller. Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah.

Itu kisah pengalaman saya menggunakan pinjaman koperasi dan bank untuk menyertai program menjana pendapatan sampingan. Anda tak perlulah hingga membuat pinjaman bank semata-mata nak keluarkan RM50 untuk menyertai PerigiDuit.

Kepada anda yang pernah melalui nasib seperti saya, saya bersimpati. Program ini cuma memerlukan RM50 untuk membuka dan mengaktifkan akaun, tapi bila dah tidak ada duit, RM50 adalah terlalu besar! Saya faham. Saya pun pernah alami keadaan sebegitu. Lagi pun, kita melabur RM50 hari ini, belum tentu mendapat pulangan dalam masa seminggu atau sebulan atau mungkin hingga beberapa bulan. Hendak senang cepat, memang tak bolehlah. Kita tetap kena usaha. Sebab nak senang cepatlah, banyak duit hangus kena tipu. Be wise. Be practical.

Itulah ‘halangan-halangan’ yang perlu anda tempuhi. Jika kita berterusan membiarkan halangan-halangan seumpama itu menyekat kita berusaha untuk cuba melakukan perubahan, sampai mati pun kita akan hidup ‘cukup makan’ atau ada ketikanya mungkin ‘tak cukup makan’!. Dalam keadaan kenaikan harga dalam serba-serbi, keaadan ini akan lebih buruk lagi pada masa-masa yang mendatang.

Jadi, tempahlah kedudukan anda sekarang. Berkorbanlah RM50 untuk menempah satu akaun, yang jika anda usahakan dengan bersungguh-sungguh, bakal mengubah kedudukan kewangan anda satu hari nanti.

Saya pun sudah lewat menyertai program ini tetapi akhirnya berjaya mengubah keadaan kewangan saya. Bak kata orang putih, “It’s better late than never.” ! Sekarang, akaun bank saya tidaklah berbaki RM10 seperti dulu lagi. Alhamdulillah, syukur saya kepada Allah. Sebab itu, saya berusaha bersungguh-sungguh mempelawa anda menyertai program ini.

PERINGATAN:
Anda bertanggungjawab membayar Zakat atas pendapatan yang anda perolehi sekiranya ia mencapai tahap wajib mengikut hukum syarak untuk penggiraan zakat pendapatan.

1 ulasan:

joga1 berkata...

http://www.perigiduit.com/?ref=joga1

ORANG KAYA BUAT WANG
ORANG MISKIN BUAT ALASAN
ITULAH PERSEPSI SAYA DAHULU
SEKARANG TIDAK!!!! SAYA HANYA TERSENYUM MELIHAT DUIT DI DALAM AKAUN BANK SAYA SETELAH MENGIKUTI JUALAN APA LAGI MARILAH KITA RAMAI RAMAI JOIN JUST KLIK
http://www.perigiduit.com/?ref=joga1